Masaż Shantala – kurs masażu dziecka prowadzony dla rodzica. Składa się z 5 indywidualnych spotkań z rodzicem.
Masaż Shantala cieszy się dużą popularnością wśród rodziców, ponieważ jego prawidłowe wykonanie przynosi liczne korzyści dla dziecka.
KORZYŚCI:
Dla niemowlęcia lub dziecka:
- pomaga w uregulowaniu snu,
- poprawia trawienie,
- wycisza, uspokaja,
- podnosi świadomość własnego ciała, jego granic; w ten sposób wzmaga poczucie bezpieczeństwa,
- poprawia, wzmaga więzi z rodzicem,
- podnosi odporność organizmu, stymuluje układ hormonalny.
Dla rodzica lub osoby wykonującej masaż:
- poprawia pewność siebie, wiarę w swoje umiejętności opieki nad dzieckiem,
- uspokaja,
- łagodzi lub zapobiega poporodowej depresji u matek,
- wzmaga oraz poprawia więź z dzieckiem,
- pomaga w zrozumieniu dziecka, tego co komunikuje, jakie potrzeby próbuje przekazać
Integracja bilateralna – zbiór ćwiczeń wspierających koordynację i współpracę obu stron ciała w ruchu. Umożliwia wykonywanie ćwiczeń przez jedną stronę ciała, niezależnie od ruchów drugiej oraz zdolność koordynacji obu części podczas wykonywania wielu sekwencji ruchu.
Program poprawia m.in.
- integrację dwustronna, schemat ciała, koordynację, percepcję przestrzenna, wielozadaniowość, automatyzacje ruchów,
-poprawia pamięć sekwencyjną, funkcje poznawcze, uwagę, koncentrację i pamięć
- wpływa pozytywnie na uczenie się dziecka i funkcjonowanie w szkole.
DLA KOGO? Dla dzieci z:
- z trudnościami w wykonywaniu czynności wymagających integracji bilateralnej to np. cięcie nożyczkami, kopanie piłki, szycie
- z niewykształconą dominacją ręki,
- mającymi problem z ruchami dwustronnymi, przekraczaniem linii środka, odróżnieniem strony prawej i lewej,
- z zaburzoną koordynacją ruchową, wykazujących niezgrabność ruchową,
- nierozumiejących instrukcji,
- mających problemy z czytaniem, pisaniem czy mówieniem.
Dzięki integracji bilateralnej u dziecka poprawia się:
- świadomość ciała, schemat ciała
- równowaga statyczna i dynamiczna
- kontrola postawy
- współpraca między półkulami mózgu
- współpraca ciała w obrębie góra – dół, prawo – lewo, przód – tył
- poczucie kierunku
- pamięć sekwencyjna i planowanie ruchu
- automatyzacja ruchów
- daje możliwość wielozadaniowości
- działanie funkcji fizycznych, umiejętności poznawczych, percepcji, uwagi i pamięci
- pewność siebie, poczucie własnej wartości i motywacji.
.............................................
TERAPIA MIOFUNKCJONALNA
Oddziaływania terapii miofunkcjonalnej stosuje się u dzieci, młodzieży i dorosłych, którzy wykazują m.in. objawy takie jak:
- nawykowe oddychanie przez usta w fazie spoczynku,
- trudności w połykaniu,
- ślinienie się, ślina w kącikach ust,
- otwarte usta
- płaski język - obniżona pozycja spoczynkowa języka (język leży na dnie jamy ustnej napierając na zęby lub znajduje się między zębami),
- występowanie wadliwej wymowy – seplenienie międzyzębowe, przyzębowe itp.
- nieprawidłowa pozycja spoczynkowa, warg, języka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz