Już jest mój Certyfikat Terapeuty Bilateralnej integracji! Zapraszam więc na zajęcia bilateralnej integracji dzieci z problemami w obrębie współpracy i koordynacji bilateralnej ciała. Dla kogo jest terapia? Dla dzieci mających m.in. trudności z koordynacją ruchową, równowagą.
Program poprawia m.in.integrację dwustronna, schemat ciała, koordynację, percepcję przestrzenna, wielozadaniowość, automatyzacje ruchów. Poprawia pamięć sekwencyjną, funkcje poznawcze, uwagę, koncentrację i pamięć wpływając pozytywnie na uczenie się dziecka i funkcjonowanie w szkole.Integracja bilateralna – zbiór ćwiczeń wspierających koordynację i współpracę obu stron ciała w ruchu. Umożliwia wykonywanie ćwiczeń przez jedną stronę ciała, niezależnie od ruchów drugiej oraz zdolność koordynacji obu części podczas wykonywania wielu sekwencji ruchu.
Program poprawia m.in.
- integrację dwustronna, schemat ciała, koordynację, percepcję przestrzenna, wielozadaniowość, automatyzacje ruchów,
-poprawia pamięć sekwencyjną, funkcje poznawcze, uwagę, koncentrację i pamięć
- wpływa pozytywnie na uczenie się dziecka i funkcjonowanie w szkole.
DLA KOGO? Dla dzieci z:
- z trudnościami w wykonywaniu czynności wymagających integracji bilateralnej to np. cięcie nożyczkami, kopanie piłki, szycie
- z niewykształconą dominacją ręki,
- mającymi problem z ruchami dwustronnymi, przekraczaniem linii środka, odróżnieniem strony prawej i lewej,
- z zaburzoną koordynacją ruchową, wykazujących niezgrabność ruchową,
- nierozumiejących instrukcji,
- mających problemy z czytaniem, pisaniem czy mówieniem.
Dzięki integracji bilateralnej u dziecka poprawia się:
- świadomość ciała, schemat ciała
- równowaga statyczna i dynamiczna
- kontrola postawy
- współpraca między półkulami mózgu
- współpraca ciała w obrębie góra – dół, prawo – lewo, przód – tył
- poczucie kierunku
- pamięć sekwencyjna i planowanie ruchu
- automatyzacja ruchów
- daje możliwość wielozadaniowości
- działanie funkcji fizycznych, umiejętności poznawczych, percepcji, uwagi i pamięci
- pewność siebie, poczucie własnej wartości i motywacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz